0

PLMP 2014 Pierwsze “koty za płoty”

Podobnie jak w roku ubiegłym tegoroczne ParaRudniki zainaugurowały Polską Ligę Motoparalotniową. W tym roku zainteresowanie PLMP było bardzo duże, ale kilka dni przed imprezą pogoda postanowiła pokrzyżować plany wielu pilotom, dlatego część z nich zrezygnowała z udziału w zawodach. Najwytrwalsi spakowali sprzęt i przyjechali na Lotnisko Rudniki. W piątek wieczorem odbyła się pierwsza odprawa, podczas której ogłoszono,
że w 2017 we Wrocławiu odbędą się Igrzyska Sportów Nieolimpijskich – w tym slalomy motoparalotniowe.

Prognozy pogodowe na sobotni poranek nie napawały optymizmem, mimo to Adam Paska przedstawił plan porannej nawigacji, gdyby prognozy się poprawiły. Sobotni poranek przywitał wszystkich gęstą mgłą i niską podstawą chmur, oprócz tego od godz. 8 rano zaczął padać deszcz. Konkurencja nawigacyjna nie odbyła się. Deszcz padał a nawet można powiedzieć, że lał do godzin popołudniowych. Po godz. 15:30 przestało padać i zza chmur zaczęło wyglądać słońce. Prognozy poprawiły się, dlatego Trener KN postanowił odczekać 2 godziny, aby lotnisko trochę obeschło i podjął decyzję o rozegraniu konkurencji slalomowych. Po 17:30 wystartowała konkurencja slalomowa „ósemka”. Po pierwszym przelocie wszystkich zawodników postanowiono powtórzyć tę konkurencję. Slalomy jak zwykle okazały się najbardziej widowiskowe, pomimo złej pogody targi odwiedziła spora liczba odwiedzających, którzy po odwiedzeniu wystawców udali się w pobliże płyty lotniska by podziwiać zawodników biorących udział w konkurencji slalomowej. Wieczorem odbyło się HangarParty. Prognoza na niedzielę była bardzo obiecująca, dlatego na godz. 6:00 zaplanowano pełną gotowość do startu w konkurencji nawigacyjnej. W niedzielny poranek warunki były zdecydowanie lepsze niż w sobotę, na pilotów czekała konkurencja tzw. combo tj. czysty start, trasa wolno, nawigacja precyzyjna (ślimak), trasa szybko i na końcu
oczywiście celność lądowania. Po zgraniu tracków zapadła decyzja o rozegraniu konkurencji ekonomicznej. PF1 i PL1 otrzymały po 1,5l paliwa, tandemy z nóg oraz na kołach po 3l. Rozegrano konkurencję ekonomiczna po trójkącie na lotnisku. Konkurencja polegała na wystartowaniu z decku startu i zrobieniu jak najwięcej okrążeń wokół 3 flag na lotnisku a następnie wylądowaniu w decku lądowania. Konkurencja również bardzo widowiskowa, ponieważ w ciągu kilkunastu minut na niebie pojawiło się kilkanaście skrzydeł, które latały obok siebie. Po zakończeniu konkurencji sędziowie podliczyli punkty i wyłonili najlepszych, oto najlepsi w poszczególnych klasach:

PF1

1. Adam Piórek
2. Andrzej Bąk
3. Paweł Radziszewski

PL1

1. Marcin Krakowiak
2. Krzysztof Romicki
3. Marek Furtak

PF2/PL2

1. Ryszard Żygadło/Patrycja Lejk
2. Marek Barczyński/Wioletta Bara
3. Daniel Walkowiak/Roman Walkowiak

FOTOGALERIE:

by Paweł “Lojak” Kozarzewski – GALERIA
by Mirek Górski – GALERIA

Komunikat do wszystkich pilotów startujących w PLMP – edycja Rudniki:
Pod poniższym linkiem zamieszczono wszystkie tracki, punktację oraz wyniki, oraz trasę nawigacyjną. Zgodnie z regulaminem PLMP każdy z zawodników może prześledzić swój przelot i porównać z trasą. Gdyby były jakieś rozbieżności można zgłosić protest w celu skorygowania punktacji w rankingu PLMP.

Dropbox_Folder